zaterdag 31 augustus 2013

HET 'MOET KUNNEN' SYNDROOM

HET 'MOET KUNNEN' SYNDROOM

Euh... als eenoog koning is in het land der blinden kunt u het beste deze column maar overslaan.
U zou weleens... met een heuse kater wakker kunnen worden.

Coma zuipen... het ídee alleen maar is al walgelijk.
Toch is dit de realiteit bij de waan van de dag.


Nee ben niet verslaafd aan Jodenkoeken of Negerzoenen
maar ik mis ze toch bijna dagelijks, als ik bij een super ga winkelen.

Ben ook niet tegen homo´s of negers zelfs niet... tegen licht getinten
zoals ik ze vaak in de media tegenkom.


Elke keer al ik in de meubelboulevard rondwandel denk ik altijd dat er zó meteen
een homo uit de kast kan springen.

Koop ook nooit geen Surinaams hout ondanks dat ze me vertelden dat het niet werkt.




MAAR WAT ZIT MIJ DAN WÉL DWARS

Tjá, hoe kan ik dít eigenlijk het beste duidelijk maken zonder op gevoelige teentjes te staan.

Enkele mannen en vrouwen bellen aan de voordeur.
Maak open en vraag vriendelijk wat ik voor ze kan betekenen.
Ze willen graag naar binnen.

Oké ik laat ze binnen en geef ze een bed en een warme deken.
Tuurlijk ook wat zakgeld en eten naar hun keuze.
Mijn erwtensoep met kluif is not done voor hun, net als het ontbijtje eieren met spek.

Enkele weken daarna al sommeren ze mijn vrouw zich wat aangepaster te kleden en voortaan
hahal eten in te slaan.

Ik sputter hier tegen, maar mijn eigen cultuurgenoten laten mij vallen als een baksteen.
Moest en zou een knuffel Marokkaan in huis halen en mij jaarlijks begeven naar het roze botenfestijn op Amsterdamse grachten.

Kreeg dít jaar al zoveel petities onder m´n neus geduwd, met gevolg dat ik naar
de EHBO moest gaan om mijn rechterarm te laten behandelen, door het vele ondertekenen.

Ben nu in behandeling bij een heuse psychiater om mij te late updaten tot een
echte medelander.

De kans op genezing is zeer miniem werd mij al van te voren verteld.










1 opmerking:

  1. Kort door de bocht Humprey ...maar er is geen woord Frans bij ..
    Gelukkig..
    Ik begreep dat jij niet ( nooit) op Wilders zou gaan stemmen ?
    Ik vermoed dat jij aan het twijfelen bent ?
    Of heb ik het verkeerd.?

    vriendelijke groet
    Denker ( de enige echte)
    Alias..
    @observeerder

    BeantwoordenVerwijderen