zaterdag 28 september 2013

HEEFT STEMMEN ZIN?


        Soms [toegegeven heel soms] kom je uitspraak tegen                                           waarvan je denkt:
                    DIE IS ZIJN TIJD VÉR VOORUIT

Blijkt het te gaan om een schoolwerkstuk van een jongen van 14 jaar dán heb ik een weer goede reden voor deze mini column.

                  WAAR GAAT HET DAN HIER OVER?
Via Twitter lady Bouchra @de koran1 
las ik dat een leerling van haar op een werkstuk schreef:
'Als je niet stemt stem je ook nooit verkeerd'

"Whoehaha!" was mijn eerste reactie van het geprogrammeerde stemmetje in mij
immers 'Niet geschoten is ook nooit geraakt'

Nú besef ik heus wél dat mijn view een storm van verontwaardiging zal ontketenen
in het bijzonder van politici diede bui al zien hangen.

Leggen we de #facts even keurig op een rij:

Heeft het stemmen voor de stemmers ooit wel zin gehad?
Keer op keer keken ze op hun neus wat er met hun stem gedaan werd tóch?

Pakken we als voorbeeld even de gewone stemmers én de strategische stemmers

                        VOELT U HEM AL AANKOMEN?

                                                  NOU?


Wát kort door de bocht:
Stemmen heeft alleen voor een enkeling zín gehad ~ precies... voor de politici

De stemmers werden immers van hoog tot laag tot op het bot bedrogen


                                            STEMMEN

                       De uitspraak van die 14 jarige jongen:
'Als je niet stemt stem je ook niet verkeerd' is heus zó gek nog niet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten