dinsdag 15 oktober 2013

KERK VERLATINGANGST



TJÁ, DAAR STA JE DAN INEENS VOOR DE NAAKTE WAARHEID


ER IS ALTIJD EEN METHODE OM DE WAARHEID RECHT TE PRATEN


Moet het kort weer houden, anders is het immers geen mini-column meer
Oké, wat wil je graag horen?

'Is een kerk wel noodzakelijk, bidden kun je immers ook gewoon thuis en is daarbij veel comfortabeler en stukken goedkoper?'

EUH... GOEIE VRAAG?
VERTEL




De meeste mensen die ik ken, stellen mij de meest waanzinnige vragen om mij maar een bepaalde richting op te duwen, om mijn antwoorden vervolgens totaal uit haar verband te rukken.


Laten we het vandaag alleen maar beide feiten houden #facts


Thuis bidden doe je écht niet elke week daarbij zijn er maar weinig mensen om je heen
die gelijksoortig zijn als jij.
'Het gemeenschappelijk gebed' heeft nu eenmaal een MEER-waarde las ik in m'n bijbeltje.


HET KERKGEBOUW

 Heeft zo zijn voor en zijn nadelen.
Denken we even aan begrafenis/doop/huwelijk


Dat de gelovigen accepteren dat hun voorganger 2 1/2 x modaal met pensioen [sorry emiraat] gaan
terwijl menig kerkganger naar de voedselbank moet, zegt meer iets van het GELOOFS-gehalte van de kerkganger dan van de Zegen van boven.


De apostel Paulus het meest aangehaald tijdens brainwash preken
leefde zelf niet op de zak van de geloofsgemeenteschap
[lees= gemeente] 
maar verdiende zijn kostje als tentenmaker #fact


VREEMD DAT MENSEN WILLEN BETALEN VOOR IETS WAT GRATIS IS



OPMERKING
'De arbeider is zijn loon waard' já, maar dan niet de hoofdprijs #fact












Geen opmerkingen:

Een reactie posten